Dünyanın bir çok ülkesinde olduğu gibi ülkemizde de 2000’li yılların başından bu yana büyükşehirlerde ve ilçelerinde alışveriş merkezlerinin (AVM) yapımı hız kazanmıştır. 2014 Eylül ayı itibariyle Türkiye genelinde 342 adet AVM ve 9 milyon 955 bin 785 metrekare kiralanabilir AVM alanı bulunduğu açıklandı. Bu sayının %40’u İstanbul’da, diğer %60’lik sayı ise 49 Anadolu şehirlerine dağılmıştır. AVM projelerinin başarısı tüketici istek ve davranışlarının doğru şekilde analiz edilmesi ve farklılaşmaya gidilmesi büyük önem taşımaktadır.
Aynı anda binlerce kişinin toplandığı bu alanlarda kaliteli ve güvenilir bir internet erişim hizmeti sunmak tüketici memnuniyetini arttıracağı gibi AVM'lerin müşterilerini tanımasına olanak sağlayacaktır.